رفتن به محتوا
سنتز پروتئین

اهمیت آمینو اسید لوسین در سنتز پروتئین عضلانی

 آمینو اسید لوسین در سنتز پروتئین عضلانی چه اهمیتی دارد؟

بدن ما دائما در حال تجزیه و ساخت مجدد پروتئین هاست. حتی پروتئین های عضلانی هر چند ماه یک بار کاملا تجزیه و دوباره سنتز می شوند. به فرآیند تجزیه، protein breakdown و به فرآیند ساخت، protein synthesis یا سنتز پروتئین گفته می شود.

اگر در مجموع و در طول زمان عمل سنتز از تجزیه بیشتر باشد، افزایش پروتئین بدن که در واقع افزایش بافت های مختلف از جمله بافت عضله است اتفاق می افتد. فرآیند سنتز، توسط یک سیگنال آغاز می شود.
یکی از بهترین تحریک کننده های این سیگنال، آمینو اسید ضروری لوسین هست که با ورود به سلول باعث شروع فرآیند پروتئین سازی می شود.
مطالعات نشان می دهد که حداقل مقدار لوسین برای تحریک سنتز پروتئین عضلانی در افراد جوان ۱ گرم و در افراد سالمند به دلیل مقاومت آنابولیک ۲ گرم می باشد.
در افراد جوان ۳ گرم لوسین باعث اشباع یا تحریک حداکثری سنتز پروتئین عضلانی می شود.
البته باید دقت کرد که فقط لوسین باعث ساخت عضله نمی شود؛ که اگه این طور بود مصرف لوسین به تنهایی کافی بود. این آمینو اسید شروع کننده یا عامل تحریک کننده سنتز پروتئین به حساب میاد. برای ساخت پروتئین ها، وجود همه آمینو اسید های پروتئین ساز ضروری است و از آن جایی که بدن ما خودش بعضی از این آمینو اسیدها رو می‌سازد؛ فقط کافی ست در کنار لوسین کافی، پروتئین هایی که حاوی مقدار مناسب آمینو اسیدهای ضروری هستند مصرف بشوند.
پروتئین وی ۱۲%
پروتئین شیر ۱۰%
پروتئین تخم مرغ ۸/۵%
پروتئین گوشت قرمز حاوی ۸% لوسین هستند.

به عبارت دیگه هر دو عدد تخم مرغ کامل ۱۰۷۵ میلی گرم، هر ۳۰۰ گرم شیر ۱ گرم، هر ۵۰ گرم ماهی تن ۱۲۰۰ میلی گرم و هر ۵۰ گرم گوشت گوساله ۱۵۰۰ میلی گرم لوسین دارد.

نگارنده:معصومه حسینی

 

 

کراسفیت ، فیت کراسفیت ، کراس فیت ، فیتنس ، تی آر ایکس ، تی ار ایکس ، TRX ، Crossfit ، Fitness ، سایت کراسفیت ، سایت فیت کراسفیت ، برنامه غذایی ورزشی ، برنامه ورزشی ، مربی کراسفیت، فروش لوازم ورزشی ، فروشگاه ورزشی ، فروشگاه فیت کراسفیت ، مشاوره ورزشی،احمد حیدری،،

می خوای تو خونه تمرین کنی ؟!

00
روز
و
00
ساعت

تخفیف ویژه به مدت محدود