رفتن به محتوا
تمرینات کاربردی

دانستنیهای تمرینات کاربردی

فهرست مطالب

هرآنچه درمورد تمرینات کاربردی که نیازمند دانستن آن هستید.

تمرینات کاربردی ممکن است مانند تمرینی برای بالابردن آمادگی جسمانی بنظر بیاد،درحالی که این تمرینات یکی از قدیمی ترین و معمول ترین انواع تمرینات است.تمرینات کاربردی ابتدا در زمینه بهبود جسمی وتوسط درمانگران برای تسریع بهبود بیمارپس از آسیب یا ناتوانی ابداع شد.تمرینات  بصورت خاصی برای کمک به بیماران ارایه شد تا عملکردشان را حفظ وبه فعالیت های روزانه زندگی بازگردند.از این زمان،از تمرینات کاربردی در آمادگی جسمانی بصورت حرفه ای استفاده شد؛ با ساختاری که غالبا درتمرینات مربوط به تغییر وزن انجام میشود شبیه حرکات هر روزه وبا هدف تقویت میان تنه.در این مقاله ما بدنبال اصول اولیه تمرینات کاربردی و بحث درمورد چگونگی باز کردن جایی برای آن در برنامه روزانه هستیم.

تمرینات کاربردی

امتیاز این تمرینات چیست؟

خب،کاربرد.هدف تمرینات آمادگی جسمانی کاربردی تقویت توانایی انجام فعالیتهای روزانه تان است. آن را بعنوان تمرین برای حرکت تمام  بدن و نه انحصارا برای عضله ای خاص درنظر بگیرید.زیرا آن چالشی مرتبط بین اعصابتان،عروق قلبی،تنفسی؛وسیستم عضلات اسکلتی است که باعث حرکت روان ترشما میشود.

طبق گفته جنل سولیوان،پی تی،تمرینات کاربردی استرسهایی که در مراحل زندگی از آنها گذر می کنیم ازما دورمیکنند.او می گوید تمرینات کاربردی مختص یک نوجوان ،خیلی متفاوت از تمرینات یک شخص مسن۵۰ ساله یا ۸۰ ساله می باشد. یک نوجوان نیازی به تمرکز بر بلند شدن از روی یک صندلی ندارد،در صورتی که همین عمل یک چالش برای یک فرد مسن محسوب میشود.همچنین یک فرد ناتوان،نیازمند تمرکز کاربردی متفاوت از کسی است که با وجود  عدم ،ناتوانی چالشی مهمی انجام نمیدهد. در هر مرحله از زندگی ،نوع فعالیتهای روزانه زندگی تغییر می کنند،و بنا براین لزوم انجام تمرینات کاربردی بیشترملموس می شود.

من چگونه تمرینات کاربردی را در زندگی ام بکاربگیرم؟

راهکار بکارگیری موثرتمرینات کاربردی آمادگی جسمانی،همانند سازی فعالیت فعلی که برای قوی شدن انجام می دهید با آن است. باید بر انجام انواع مشابه انقباضات برون گرا،درون گرا و همکنش(eccentric,concentric,isometric)،سرعت،آهنگ حرکت و سطح هماهنگی  توجه ویژه ای شود.نزدیک ترین تمرینات به فعالیتهای فعلی،تاثیرگذارتر خواهند بود.برای مثال،اگر شما یک فرد پر تحرکی هستید که زمان زیادی را به دوچرخه سواری میگذرانید،تمرینات کاربردی شامل  تمریناتی خواهند بود که شبیه آن حرکات هستند وعضلات درگیر برای دوچرخه سواری را قوی می سازند.

اگرچه دستگاههای تمرین، یک متد محبوب برای قوی کردن وزیبایی اندام هستند، اما اغلب،مانند دستگاه پا،با رویکرد تمرکز بریک قسمت از بدن ساخته شده است؛ به خوبی تمرینات کاربردی عمل نمیکنند.

تمرینات کاربردی شامل یک سلسله حرکات است، به این معنی که شامل تمامی سیستمهایی است که همگی برای انجام یک فعالیت کار میکنند.اگر شما می خواهید  که دوچرخه سوار قدرتمند تری شوید،تنها روی عضلات چهارسرتان کار نمیکنید-زیرا آن عضلات تنها یک مولفه ازکل سیستم بکاررفته جهت دوچرخه سواری می باشند.

آیا تمرینات کاربردی انواع مختلفی دارند؟

هرکسی میتواند ازمزایای تمرینات کاربردی بهره مند شود.گروههای خاصی هم هستند که  بهره زیادی ازهر دو روش پرفشار و کم فشار این نوع تمرین می برند..

 

ادامه مطلب در بخش بعدی

نویسنده: سایه مهاجر

از شما برزگواران دعوت میکنم از سایر مقالات ما دیدن کنید.

2 دیدگاه

  1. سلام
    این مقاله دیروز صبح چند تا ایراد داشت که قبل از اینکه بگم دوستان لطف کردن حلش کردن.و اینکه ای کاش اسم نویسنده رو به انگلیسی مینوشتید
    Catherine Cram فکر کنم.
    نام مترجم هم حذف شده متاسفانه☺️

    • سلام، وقت بخیر
      شما درست میفرمایید. اسم نویسنده رو تغییر خواهیم داد. و مترجم هم خانم سایه مهاجر هستند


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − پانزده =