رفتن به محتوا

انار یکی از محبوب‌ترین و سالم ترین میوه هاست و سرشار از مواد مغذی مختلف همراه با طعم، رنگ و ویژگی‌های سلامتی بخش منحصر به فردی است.

 نام علمی: Punica granatum

خواص سلامتی:

انار حدود ۸۳ کالری در ۱۰۰ گرم دارد.
فاقد کلسترول و چربی های اشباع است. این میوه، منبع خوبی از فیبرهای غذایی محلول و نامحلول است و حدود ۴ گرم فیبر غذایی در ۱۰۰ گرم (حدود ۱۲ درصد RDA) فراهم می‌کند. فیبرهای غذایی به هضم غذا و حرکات روده کمک می‌کنند. مصرف این میوه برای مبتلایان به بیماری‌های التهابی روده می‌تواند مفید باشد.
متخصصان تغذیه اغلب انار را جهت کاهش وزن و کنترل کلسترول خون توصیه می‌کنند. مصرف منظم و متعادل میوه ها در قالب یک رژیم غذایی سالم باعث تقویت ایمنی بدن، بهبود گردش خون و محافظت در برابر سرطان می گردد.

این میوه همچنین منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان و ویتامین C است، مصرف میوه‌های سرشار از ویتامین C به بدن کمک می‌کند تا با تقویت ایمنی بدن، توانایی مقابله با عوامل عفونی را داشته باشد.

مصرف منظم انار، احتمال بروز سرطان پروستات ، بزرگی یا هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات (BPH)، دیابت و لنفوم (نوعی سرطان خون که سلول‌های سفید خون تحت تأثیر قرار می گیرد) را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، این میوه منبع خوبی برای بسیاری از ویتامین‌ها مانند اسید پانتوتنیک (ویتامین ب۵)، فولات، پیریدوکسین و ویتامین K و مواد معدنی مانند کلسیم، مس، پتاسیم و منگنز است.

آب انار یکی از بهترین نوشیدنی‌ها در فصل تابستان است. آب انار باعث گرسنگی می شود و همچنین می تواند اشتها را کنترل کند.

موارد احتیاط:

به طور کلی می توان گفت مصرف انار به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند، اما با داروهایی که برای پرفشاری خون یا کلسترول بالای خون (مانند استاتین ها ) تجویز می‌شود، تداخل دارد.

بنابراین بهتر است قبل از مصرف انار و مکمل های حاوی عصاره انار با پزشک و متخصص تغذیه مشورت نمایید.

نگارنده:معصومه حسینی

می خوای تو خونه تمرین کنی ؟!

00
روز
و
00
ساعت

تخفیف ویژه به مدت محدود