تمرینات اینتروال با شدت بالا (HIIT)

HITT. تمرینات HIIT. تمرینات HIIT چیست؟؟

تمرینات اینتروال با شدت بالا ( HIIT ) که تمرینات متناوب با شدت بالا (HIIE) یا تمرینات متناوب سرعتی (SIT) نیز نامیده می‌شود. شکلی از استراتژی تمرینات اینتروال، قلبی- عروقی است; که به‌صورت متناوب توسط دوره‌های زمانی کوتاه از تمرینات بی‌هوازی با شدت بالا و فواصل زمانی با شدت کمتر به‌منظور ریکاوری تا سر حد واماندگی اجرا می‌گردد. ازآنجاکه این سبک نوین تمرینی در ماکرو یا میکروسیکل تمرینی هنوز از سوی مراجع استاندارد بین‌المللی گنجانده نشده است لذا از سوی محققین پیشنهاد می‌شود دوره زمانی این تمرینات زیر ۳۰ دقیقه در نظر گرفته شوند که طول این زمان به‌طور مستقیم به سطح آمادگی جسمانی ورزشکار وابسته است.

تمرینات HIIT

تمرینات HIIT ظرفیت متابولیسم گلوکز را بهبود می‌دهد.

در مقایسه با سایر برنامه‌های تمرینی، این روش جهت درمان چاقی مفرط یا بهبود چگالی استخوان و قدرت عضلات مؤثر نیست، اگرچه، در سال‌های اخیر در تحقیقات آزمایشگاهی تمرینات HIIT تأثیر قابل‌توجهی در کاهش جرم چربی کل بدن نشان داده است. از سوی دیگر برخی محققان بر این باورند که این سبک تمرینی نیاز به سطح انگیزشی بالایی از سوی فرد شرکت‌کننده دارد.

به‌طورکلی تمرینات HIIT شامل : گرم کردن، چندین تکرار از تمرینات با شدت بالا که توسط دوره‌های زمانی با شدت متوسط برای ریکاوری در نظر گرفته می‌شود و سرد کردن است. تمرینات پرشدت بایستی در نزدیکی شدت بیشینه انجام‌پذیرند. دوره ریکاوری شامل فعالیت با شدت کمتر یعنی در حدود ۵۰ درصد شدت ماکزیمم است. تعداد دوره‌های زمانی پرفشار و طول هر یک بسته به نوع تمرین انتخاب می‌گردند که حداقل از سه تکرار ۲۰ ثانیه‌ای تشکیل‌شده است.

فرمول خاصی برای اجرای تمرینات HIIT وجود ندارد. بسته به سطح آمادگی ورزشکار، دوره زمانی کم‌فشار حتی می‌تواند راه رفتن باشد. توصیه غالب برای طرح برنامه تمرینی شامل نسبت ۲ به ۱ است بدین نحو که ۴۰-۳۰ ثانیه دوره پرفشار و ۲۰-۱۵ ثانیه دوره کم‌فشار که تا سر حد واماندگی ادامه می‌یابد.

پیروز و موفق باشید

سایر مقالات ما

 

کراسفیت ، فیت کراسفیت ، کراس فیت ، فیتنس ، تی آر ایکس ، تی ار ایکس ، TRX ، Crossfit ، Fitness ، سایت کراسفیت ، سایت فیت کراسفیت ، برنامه غذایی ورزشی ، برنامه ورزشی ، مربی کراسفیت، فروش لوازم ورزشی ، فروشگاه ورزشی ، فروشگاه فیت کراسفیت ، مشاوره ورزشی،احمد حیدری،ahmdheydari،تمریناتHIIT،HITTT، تمرینات اینتروال 

پست های توصیه شده
نمایش 2 دیدگاه
  • Avatar
    هدیه
    پاسخ

    تشکر از توضیحات خوب و کاملتون

یک نظر بدهید

4 × 3 =

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید