رفتن به محتوا
زمان مصرف پروتئین

بهترین زمان مصرف پروتئین در دنیای بدنسازی

چرا قبل و بعد تمرین بهتر است پروتئین مصرف نشود؟ 

چه زمانی برای مصرف پروتئین بهتر است؟ 

 

 

یکی از مباحث جنجالی دنیای بدنسازی موضوع زمان مصرف پروتئین است که مطالعات و تحقیقات مختلفی نتایج متفاوتی ازین موضوع مطرح کرده‌اند .

اما در کامل ترین و جامع ترین تحقیقات که بصورت متا آنالیز توسط نظریه پرداز و محقق بزرگ حوزه ‌ی بدنسازی دکتر برد شونفلد و همکارانش انجام شد و تمام مطالعات و تحقیقات گذشته رو تحلیل و بررسی کردند به نتایج مهمی دست یافتند .

طی این تحقیقات نظریه پنجره آنابولیک تقریبا منسوخ اعلام شد به این معنی که ” اگر شما فکر میکنید بعد یا قبل تمرین زمان طلایی برای مصرف مکمل پروتیین تون هست و اگر در این زمان مصرف نکنید بخوبی رشد نمیکنید ” پس این طرز تفکر با توجه به این تحقیقات تقریبا باطل است . طی این مطالعات میاد افرادی که پروتئین روزانه را در زمان های خاصی مثل قبل و بعد تمرین مصرف میکردند در مقایسه با افرادی که پروتیین روزانه را بصورت غیر متمرکز در کل روز مصرف کردند تفاوت معناداری در رشد و عضله سازی مشاهده نشد به عبارت دیگر اهمیت دریافت پروتیین در یک زمان خاص (مثل بعد تمرین) بر دریافت پروتیین در طول روز برتری ندارد .
پس نسبت به زمان مصرف مکمل پروتئینی زیاد وسواس به خرج ندید و به میزان دریافتی کل پروتیین در طول روز اهمیت بدید .

نگارنده و مترجم : سجاد محمدی

رفرنس :

The effect of protein timing on muscle strength and hypertrophy: a meta-analysis

Brad Jon Schoenfeld, & Alan Albert Aragon & James W Krieger
Journal of the International Society of Sports Nutrition