رفتن به محتوا
کراسفیت

هفت قانون ناگفته دنیای کراس فیت

این قوانین زندگی را برای تمام افراد، در سالن کراسفیت آسان می کند و یک محیط سالم را جهت رشد و پیشرفت همه فراهم می سازد

 

 

۱٫ تمرینات زیادی وجود دارد که نیاز رکورد زدن ندارند.
همیشه یک کراسفیتر وجود دارد که دوست دارد رکورد بزند، و تقریبا برای هر چیزی این کار را انجام می‌دهد، حتی زمانی که حقیقتا نیازی به این کار نیست. برپی ✔️، طناب دوبل✔️، شنا ✔️. بله، حتی برای اینها هم رکورد میزنند. این کراسفیترها معمولاً با یک ابر سفید احاطه شده‌اند که هر جا می روند آنها را دنبال می‌کنند. از این افراد نباشید.

۲٫ با ورزشکاران تازه وارد مهربان باشید.
تمام کراسفیترها زمانی تازه کار بودند و فرقی نمی‌کند که شما یک حرفه ای باشید یا حتی شخصی با قدرت بدنی پایین که به تازگی شروع به تمرین کراسفیت کرده‌اید، ما همگی زمانی برای اولین بار به سالن تمرین رفته ایم. این تجربه اولیه یک تأثیر ماندگار مهم از خود برجا می گذارد، تجربه شما چطور بود؟! کمک به کراسفیتر تازه کار، یک تفاوت بزرگ در نحوه تمرین و ایجاد می‌کند و یک مشوق فوق‌العاده برای ادامه تمرین آنها خواهد بود.

۳٫ نفس(ضمیر نا خودآگاه) خود را تحت کنترل در بیاورید.
نفس شما از مهمترین بخش های کراسفیت می باشد. او می تواند یک نیروی محرک قوی باشد برای هدایت شما به سمت رسیدن به رکورد های جدید، همچنین به ما انگیزه می‌دهد تا با رقابت کردن بهتر شویم، واعتماد به نفس ما را افزایش دهد، ولی همچنین می‌تواند در طول پروسه به شکست ما بیانجامد.
نفس، می‌تواند یک حرکت زیرکانه برای پیدا کردن تعادل باشد. تمرینات کراسفیت خاصیتی دارند که می تواند نقاط ضعف را در جاهایی که شما حتی نمی دانید وجود دارند، به شما نشان دهد. یک ورزشکار عالی می داند چه موقع فروتن باشد و اجازه ندهد که نفسش در مقابل او قرار گیرد، و می‌تواند از این تجربیات در جهت پیشرفت استفاده کند.
اما ورزشکارانی که اجازه میدهند نفسشان بر آنها غلبه داشته باشد، از نقاط ضعف سرخورده شده و الگوهای حرکتی ضعیف را تکرار کرده و در نهایت استفاده از یک الگوی اشتباه آنها را به یک فلات تمرینی و یا آسیب دیدگی می رساند.
این تحسین برانگیز است که ما قبول کنیم ممکن است در یک تمرین خاص به اندازه ای که فکر می‌کنیم قوی نباشیم، ولی نباید از رسیدن به آن نا امید شویم. یک مربی خوب معمولاً می‌تواند برای ما الهام بخش بوده و راه صحیح را برای رسیدن به فرم صحیح و بهبود حرکت به ما نشان دهد.

 

۴٫ از تجهیزات خود مراقبت کنیم.
بعد از استفاده آنها را در سر جای خود قرار دهیم. این مورد به حسن نیت ارتباط دارد، واقعا سخت نیست که صفحات، میله ها و تجهیزات را در جایگاه خود قرار داده و با آنها با احترام رفتار کنیم.
همواره یک عنصر تشریفاتی برای تمرین در رشته های مختلف وجود دارد، و احترامی که به واسطه آن به وجود می‌آید هیچگاه کم ارزش نمیشود، هنرهای رزمی و وزنه برداری المپیکی مثال های عالی برای این امر می باشند.

 

۵٫ از WODها عبور نکنید.
هر یک از از ما نقاط ضعف و قدرت داریم، این بخشی از انسان بودن است. این احساس عالیست که شما تمرینی را روی تخته می بینید که می دانید آن را نابود خواهید کرد، زیرا شامل همان حرکاتی است که شما در آن خوب هستید، اما سناریوی برعکس دیگری نیز وجود دارد، و آن زیاد خوشایند نیست. هنگامی که تمریناتی را در روی تخته می بینید که می‌دانید برای شما سخت هستند. راه آسان این است که از آن تمرینات دوری کنید.
اگر شما تمام تمریناتی را در سر راه شما قرار می گیرند را انجام دهید، خصوصا آنهایی که شما در انجام آنها خوب نیستید، در این حالت شما می‌توانید مطمئن شوید که نقاط ضعف خود را تقویت می‌کنید.

۶٫ آخرین حرکت که انجام میدهید، بیشترین تاثیر را دارد.
این یکی از تاثیرگذار ترین وجوه کراسفیت. می باشد البته یک WOD، رقابتی است. اما هر تک تمرین نیز کمکی است، برای هر کسی که در آن شرکت کرده، تا آمادگی خود را در کنار یکدیگر بهبود بخشیده و تمرین کنند. شما این ذهنیت یکسان را در هر سطح کراسفیت مشاهده می کنید. از مسابقات رسمی کراسفیت گرفته، تا اولین جلسه تمرین در سالن کراسفیت.

۷٫ هیچگاه در تکرارها تقلب نکنید.
نیاز به گفتن نیست، گاهی اوقات رد کردن شماره در هنگام خستگی و یا در زمانی که درد به شما به سراغ شما آمده، کار آسان می باشد و این اتفاق می افتد. اما حتی حذف یک تکرار برای بدست آوردن زمان کمتر و شکست دادن رقیب غم‌انگیز است، و من شرط میبندم که شما هم حتما قبلاً یک نفر را دیده اید که این کار را انجام داده است.
جنبه رقابتی کراسفیت بسیار سرگرم کننده می باشد اما هدف هر تمرین این است که ورزشکار را متناسب تر، قوی تر و سالم تر و از لحاظ ذهنی و روانی قوی تر سازد. این در رقابتهای کراس فیت تغییر کرده، زیرا هدف برنده شدن است، ااما در مسابقات داوران خود حضور دارند تا متقلب ها را حذف کنند. ولی در تمرین خود شما داورید.

منبع: Boxrox
مترجم و نگارنده: محمد رامین