رفتن به محتوا
اهسته دویدن

هفت مزیت دویدن بطور منظم

فهرست مطالب

دویدن به طور منظم چه مزیت هایی دارد؟

دویدن اهسته چه کمکی به ما میکند؟

 

 در حالی که شما در اینجا مشغول دویدن هستید ، فکر کنید به تمام راههایی که می تواند به تقویت سلامت جسمی ، روحی شما کمک کند و زندگی شما را بهبود بخشد

 آهسته دویدن

۱٫آهسته دویدن به شما در حفظ وزن ایده آل کمک می کند
کاردیو – مهم نیست که سرعت آن – برای کاهش وزن اولیه فوق العاده است ، زیرا آنقدر عضلات را به طور همزمان درگیر می کند که نیازهای انرژی شما و در نتیجه کالری شما را می سوزاند. بنابراین بسته به وزن ، سرعت و سطح تجربه شما ، دویدن می تواند به شما در کاهش وزن یا حفظ وزن فعلی شما کمک کند

۲٫دویدن سیستم ایمنی شما را تقویت می کند
ورزش متوسط – مانند دویدن – در واقع پاسخ بدن شما به بیماری را تقویت می کند ، تحقیقات نشان میدهد که افرادیکه که بطور منظم می دوند احتمال ابتلا به عفونت های باکتریایی و ویروسی کمتری دارند

۳٫آهسته دویدن باعث تقویت روحیه شما می شود
بعضی روزها ،دویدن یک مایل می تواند مانند یک ماراتن سخت باشد . اما حتی اگر به سختی سرعت خود را تحت فشار قرار دهید فقط یک ساعت فعالیت با شدت متوسط مانند پیاده روی سریع می تواند شانس افسردگی را کاهش دهد
براساس تحقیقاتی که در پزشکی و علوم ورزشی منتشر شده است ، جنبه های اضطراب و کاهش استرس از ورزش متوسط حتی بعد از تمرین شما دوام می آورد
۴٫آهسته دویدن برروی مغز شما تاثیربسزائی دارد
مغزهای دونده ها در مقایسه با افراد بی تحرک در اندیشه در سطح بالاتر تفاوت چشمگیری دارد. محققان بطور خاص در مناطقی از مغز ارتباط بیشتری پیدا کرده اند که به حافظه کاری ، چند وظیفه ای ، توجه ، تصمیم گیری و پردازش اطلاعات بصری و سایر اطلاعات حسی کمک می کند. همچنین مشخص شد که تمرین هوازی نیز به طور بالقوه باعث بهبود عملکرد اجرایی و محافظت از مغز در برابر افت پیری و استرس می شود

۵٫آهسته دویدن به شما کمک می کند بهتر بخوابید
احتمالاً از قبل می دانید که ورزش منظم می تواند به شما در خواب در طول شب و بهبود کیفیت آن خواب کمک کند. در حقیقت ، افرادی که کمتر از شش ساعت و نیم در شب می خوابیدند
پس از انجام تمرینات با شدت متوسط مانند دویدن یا پیاده روی ، هفتاد و پنج دقیقه خواب اضافی در شب را گزارش دادند
تحقیقات جداگانه ای که در مجله سلامت بزرگسالان منتشر شده است ، مشخص کرد که فقط سی دقیقه دویدن در طول هفته به مدت سه هفته برای تقویت خواب و کاهش خواب آلودگی در طول روز کافی است

۶٫آهسته دویدن به افزایش طول عمر کمک میکند
هیچ مقداری از ورزش نمی تواند شما را برای همیشه زنده نگه دارد ، اما دویدن با شدت کم دو یا سه بار در هفته – به طور کلی شصت تا صد و چهل و پنج دقیقه در هفته – بهترین راه برای افزایش طول عمر است ،
طبق تحقیقات منتشر شده در مجله دانشکده قلب و عروق آمریکا. به طور خاص تر ، دویدن می تواند خطر مرگ ناشی از علل مختلف را تا سی درصد و به علت حمله قلبی یا سکته مغزی چهل و پنج درصد کاهش دهد

۷٫آهسته دویدن ورزش سرگرم کننده است
من فکر می کنم همه ما می توانیم قبول کنیم که بیرون رفتن برای تحرک بدنی بسیار خوب است. اگر اینطور نبود ، هیچ یک از ما این کار را نمی کردیم. شما می توانید به تنهایی این کار را انجام دهید ، یا می توانید با دوستان خود این کار را انجام دهید ، اما تقریباً هر روز کارهای کمی وجود دارد که باعث می شود شما احساس شادی و نشاط داشته باشید. بنابراین بدوید و از آن لذت ببرید.

نگارنده :فاطمه باقری

منبع:Runnersworld

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =