رفتن به محتوا
باز کردن پاها 180

نکات مهم برای باز کردن ۱۸۰ درجه پاها

چه نکاتی را برای باز کردن ۱۸۰ باید رعایت کنیم؟

چگونه در زمان کم پاهایمان را ۱۸۰ باز کنیم؟

چه تمرین هایی مناسب برای باز کردن صدوهشتاد پاها هستند؟

 

 

نکات حائز اهمیت قبل ازحرکت باز کردن صدو هشتاد درجه پاها

۱٫لباس قابل انعطاف بپوشید

۲٫گرم کنید مانند هر فعالیت ورزشی ، گرم کردن قبل از انجام حرکت ورزشی می تواند در تمرکز ، کاهش ناراحتی و جلوگیری از آسیب دیدگی به شما کمک کند

۳٫برای گرم شدن ، باید ضربان قلب خود را بالا ببرید ، سپس چند حرکت  کششی سبک انجام دهید

۴٫برای بالا بردن ضربان قلب خود ، هوازی سبک انجام دهید

۵٫هشت تا ده دقیقه آهسته دویدن یا طناب زدن برای گرم شدن و بالا بردن ضربان قلب کفایت میکند

۶٫حرکات کششی

۷٫در مرحله بعد ، چند حرکت کششی  انجام دهید – سعی کنید بر روی گروه های عضلانی که برای انجام این حرکت  مهم هستند ، مانند همسترینگ و هیپ، تمرکز کنید

نحوه انجام تمرین برای باز کردن پا به صورت صدوهشتاد درجه

نحوه انجام این تمرین به این گونه است که ابتدا پاهایتان را به اندازه دو برابر عرض شانه هایتان باز کنید و در وضعیتی که کمرتان صاف است به سمت پایین بیایید. دست هایتان را بر روی زمین بگذارید و تلاش کنید که کم کم پاهایتان را باز کنید. بهتر است بدانید که با خم شدن پاها به طرف جلو و یا عقب، تنها ظاهر زاویه پا بزرگتر به نظر می رسد
باید بدانید که به هیچ عنوان نباید این کار را با عجله انجام دهید، در صورتی که بیش از اندازه عجله کنید ممکن است که به تاندونها و یا رباط تان آسیبی جدی وارد کنید. همچنین هر روز پیش از انجام این حرکت، گرم کردن و حرکات کششی را انجام دهید. بهتر است که جوراب در پا داشته باشید تا راحت تر پایتان بر روی زمین سر بخورد. علاوه بر این، باید جهت کنترل تعادل و میزان باز شدن پاهایتان احتیاط کنید. بهتر است که از یک نفر دیگر بخواهید که به شما برای حفظ تعادلتان کمک کند.

نکته: آرام باشید . نفس عمیق بکشید به افکار آرام و آرامش بخش فکر کنید. سعی کنید به هیچ وجه در هیچ یک از ماهیچه های بدن خود تنشی نداشته باشید. باور کنید یا نه ، شواهدی وجود دارد که تکنیک های آرامش بخش می توانند در انعطاف پذیری فرد افزایش  قابل توجهی داشته باشند

زیاده روی نکنید. وادار کردن خود به این حرکت باعث صدمات دردناکی شود که توانایی انعطاف پذیری شما را کاهش می دهد. از پیشرفت تدریجی راضی باشید.

در اولین تلاشهای شما ، شما احتمالاً قادر نخواهید بود این کار را انجام دهید این طبیعی است سعی کنید با انعطاف پذیری بیشتر و کشش مجدد امتحان کنید

 

نگارنده :فاطمه باقری

منبع :Wikihow