رفتن به محتوا
چرات در کراسفیت پیشرفت نمی کنیم

پنج راه حل ذهنی برای کمک به شما در طول انجام تمرینات کراسفیت

چرا تمرینات کراسفیت سخت هستند؟ چرا در کراسفیت پیشرفت نمی کنیم؟ چطور رکورد های وزنه برداری خودم را افزایش بدهم؟ چرا برای تمرین انگیزه کافی ندارم؟

پنج راه حل ذهنی برای کمک به شما در طول انجام تمرینات کراسفیت:   

همه ما لحظاتی را تجربه کرده‌ایم که از خود ناامید شده و به این فکر افتاده ایم که شکست خورده ایم. در این مقاله سعی داریم ۵ راه به شما نشان دهیم که کمک می‌کند در طول تمرین مطمئن، متمرکز و مثبت باشید. کراسفیت  تمرینات کراسفیت تمرینات کراسفیت

تمام کراسفیترها، احساس درد و سختی را در طول یک WOD سخت تجربه کرده‌اند. آن افکار منفی که خودشان را نشان داده و در ذهن شما غوطه ور می شوند:

  1. تو نمی توانی انجامش بدی.
  2. هیچوقت تمامش نمیکنی.
  3. اگر یک یا دو تکرار را جا بیاندازی هیچ کس متوجه نمی شود.
  4. WODآسانتر را انجام بده تا زیاد سختی نکشی.
  5. همین الان تسلیم شو همینجا تا خستگی و درد تمام شود.

همه ورزشکاران لحظاتی مثل این را حداقل یک بار تجربه کرده اند، ولی در بین ورزشکاران کراسفیت شایعتر می باشد، زیرا تمرینات آنها سخت تر بوده و معمولاً  قدرت ذهنی و بدنی آنها را به چالش می کشد.

چطور با افکار منفی مقابله کنید؟! خوشبختانه راه حل های بسیار ساده‌ای برای نابود کردن این افکار منفی و جلوگیری از آسیب دیدن عملکرد و اعتمادبه‌نفس شما وجود دارد.

  • از دوستان و هم باشگاهی های خود الهام بگیرید.

آیا میدانید یکی از بهترین بخش های کراسفیت چیست؟ گروه. در خلال یک تمرین واقعا سخت فرصت این است که از این فاکتور به نفع خود استفاده کنیم. در  کراسفیت ما از احترام متقابل یکدیگر استفاده کرده، از هم روحیه گرفته و در حین یک تمرین دست جمعی به سخت ترین شکل ممکن تمرین می کنیم.

در بین افراد ممکن است کسانی باشند که یک WOD خاص را نتوانند در مدت زمان مشخص شده پایان ببرند، ولی به دفعات مشاهده می‌کنیم که حتی این افراد هم تمایل دارند، حتی بعد از اتمام زمان تمرین، تمرین خود را به پایان برسانند.

یا ممکن است شما یک فرد واقعاً قوی در مجموعه خود داشته باشید که تمریناتی که برای شما غیرممکن به نظر می‌رسد می‌رسد را به راحتی انجام دهد، هر دو مورد به نوبه خود الهام‌بخش هستند، زیرا آنها ما را به حداکثر توانایی خود می رساند. تصور کنید شما خود را در انجام یک WOD ناتوان می بینید و به این می اندیشید که باید کنار بکشید، اطراف خود را نگاه می‌کنید آیا فرد دیگری هم هست که کنار کشیده باشد؟! خیر. پس شما هم کنار نخواهید کشید.  تمرینات کراسفیت

از هم باشگاهی های خود الهام بگیرید، شما نمی توانید افکار آنها را ببینید اما می توانید تلاش و اراده آنها که با هم درآمیخته را در چشمان آنها ببینید. از آن به نفع خود استفاده کرده و آن WOD را نابود کنید.

  • یک نسخه قهرمان از خود تصور کنید.

دومین راه، تا حدودی سرگرم کننده می باشد. یک هویت پنهان برای خود بسازید، هویت پنهان به شما کمک می کند تا قدرت و اراده خود را، در حالی که خود را دوباره بازیابی و جستجو می‌کنید تقویت کنید. بنابراین به فکر قهرمانی باشید که می خواهید باشید. مانند هالک، آیرون من، زینا و یا هر کاراکتر دیگری که از ذهنیت شما. به وسیله آن شخصیت مخفی خود را با قدرت های مخصوص خود شکل دهید.

هنگامی که به جایی رسیده ایم که فکر می کنید دیگر نمی‌توانید تمرین را ادامه دهید به شخصیت پنهان خود فکر کرده و به خود بگویید من یک شخصیت قهرمان هستند و هر کاری را می توان انجام دهد و این WOD را نابود می‌کند.

در ابتدا این امر به نظر احمقانه می رسد، نیازی نیست که شما این امر را فریاد بزنید. اما با گفتن این مسئله به خود، شما ذهنیت خود را با افکار مثبت شکل می دهید. با خلق یک هویت پنهان شما مانند یک فرد دیگری فکر کرده، یک قهرمان که تمام موانع را فتح می‌کند. پس ادامه دهید یک شخصیت قهرمان از خودتان را قبل از WOD های بعدی ایجاد کرده و لذت ببرید. تمرینات کراسفیت

  •  شکست را به عنوان بخشی از پروژه قبول کنید.

از شکست خوردن نترسید. ابتدا به خود یادآوری کنید که چرا کراس فیت را انجام می دهید. میخواهید متناسب‌تر به نظر بیایید، یا شاید می خواهید فشار و استرس که در زندگی دارید را تخلیه کنید.

برای رسیدن به این هدف شما باید ابتدا محدودیت‌های خود را شناخته و سپس در حین WOD از این محدودیت ها عبور کنید. این یعنی شما باید محدودیت های خود را به خوبی بشناسید، این نکته اصلی است. شکست در بالا بردن یک وزنه مشخص، انجام تعداد مشخصی حرکت برای پایان بردن یک WOD در مدت زمان مشخص شده، به این معنی نیست که شما هرگز نمی توانید آنها را انجام دهید، این بدین معناست که شما در حال حاضر قادر به انجام آنها نیستید. می خواهید بهتر شوید آن اهداف را زده و پیشرفت کنید. بنابراین شما نیاز دارید که در دل کار باشید.

اگر شما در انجام هر WOD موفق هستید و رکورد شخصی خود را با هر حرکت ارتقا می دهید، خیلی ساده شما زیاد به خودتان فشار نمی آورید. شکست بخشی از این پروسه می‌باشد و زدن آن وزنه ای که قبلا موفق نشده اید و یا زمانی که باید WOD را در آن آن انجام می دادید را، شیرین تر می کند.

  •  با آگاهی ذهنی تمرین کنید.

آگاهی ذهنی به معنی می باشد که نسبت به اطراف خود آگاهی داشته باشیم. چیزهایی را جذب کنید که در شرایط عادی قادر به تمرکز بر روی آنها نیستید. در حین انجام یک WOD شما می توانید آگاهی ذهنی را به نحوه دیگر نشان دهید.

  • تنفس خود را کنترل کنید.

تکنیک تنفس می تواند به شما کمک کند تا خونسردی خود را حفظ کرده و اشتیاق لازم در حین و یا حتی قبل از تمرین را داشته باشید. تمرکز کنید که تنفس خود را به صورت عادی نگه داشته و آن را با هر تمرین سازگار کنید. تاثیرات این عمل در کاهش تفکرات منفی حین تمرین شگفت انگیز است.

روش دیگر این است که دم خود را به مدت ۴ ثانیه نگه داشته سپس بازدم خود را ۸ ثانیه. سعی کنید که بازدم تا دو برابر مدت دم طول بکشد، انجام این عمل برای حداقل یک دقیقه، ضربان قلب شما را تنظیم کرده و شما را بسیار آرام می کند.

چون شما باید این حرکت را برای حداقل یک دقیقه انجام دهید تا تاثیر لازم را داشته باشد، یک روش خوب برای پیش از شروع تمرین می باشد.

  • درباره اینکه افکار منفی چرا از کجا می آیند فکر کنید.

گزینه دیگر این است که به احساسات و تفکرات منفی که احساس می کنید، توجه کنید. و به این فکر کنید که چه چیزی آنها را ایجاد کرده است. فهمیدن آنها مطمئناً به شما در جهت کاهش آنها کمک می‌کند. گرسنگی و بی حوصلگی ناشی از آن، یک مثال عالی برای این مسئله می باشد.

در این شرایط وضعیت و تفکرات شما تحت تاثیر قرار می گیرد، زیرا بدن شما نیاز دارد که تغذیه شود. هنگام انجام WOD، وقتی پاهای شما، به خاطر انجام حرکت WALL BALL تحت فشار است سعی کنید که این فشار را منطقی کنید.

  1. فقط ۱۰ حرکت مانده است
  2. فقط ۳۰ ثانیه دیگر.

فهمیدن این نکته که  چرا شما بعضی چیزها را احساس می کنید، به شما کمک می کند که بین خود و آن افکار منفی فاصله بیاندازید. شما باهوش هستید و از فکر خودتان در هنگام تمرین استفاده کنید.

  •  مغز خود را با تمرکز تمرکز دوباره بر روی افکارتان فریب دهید.

شما میتوانید از این روش برای منحرف کردن مغز، از فکر کردن در مورد درد و این وسوسه که شما الان می توانید با خروج از تمرین به درد پایان دهید، استفاده کنید. این روش معمولاً در هنگام انجام تمرینات طولانی که بخش‌هایی تاباتا و یا کاردیو دارند استفاده می‌شود، و می‌توان برای هر تمرین دیگری نیز استفاده کرد.

هنگامی که شما احساس می‌کنید کم آورده اید و درد نمایان می شود، مغز شما به واسطه پیامهای عصبی که برای او فرستاده می‌شود، به روی آن ناحیه از بدنتان متمرکز می شود. کاری که شما باید انجام دهید، برهم زدن تمرکز مغز از این نواحی با جایگزین کردن این پیام ها با چیز دیگر می باشد.

در WOD های کراسفیت، ساده ترین راه این است که به تکمیل کردن کاری که در حال انجام آن هستید فکر کنید.

هر کاری که می‌توانید انجام دهید، پایتخت‌های کشورهای که میشناسید، کلماتی که از حروف خاصی تشکیل شده اند و… .این کارها سبب می شود که مغز شما از فکر  کردن به منشا درد منحرف شود. بدیهی به نظر می‌رسد، ولی این کار باعث می شود که هنگامی که کار سخت شده و زمان به کندی حرکت می کند، زمان راحتتر بگذرد.

منبع: boxrox

نگارنده و ترجمه: محمد رامین