رفتن به محتوا
تغذیه

تغذیه و اهمیت آن

تغذیه چرا مهم است؟

تغذیه سالم و متعادل برای سلامتی بسیار ضروری است. غذا انرژی بدن ما را به وسیله پروتئین، چربی های ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی برای زنده نگه داشتن ، رشد و عملکرد مناسب بدن فراهم می کند.

ما به انواع مختلفی از غذاهای مختلف نیاز داریم تا مقدار مناسب مواد مغذی را برای سلامت بدن فراهم کنیم. لذت بردن از رژیم غذایی سالم نیز می تواند یکی از لذت های بزرگ زندگی باشد. یک رژیم ناسالم خطر بسیاری از بیماری ها با منشا غذایی را افزایش می دهد.

عوامل خطر

از عوامل اصلی مرگ، بیماری و ناتوانی که در آن رژیم غذایی نادرست و تغذیه نقش مهمی دارند، عبارتند از: بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، فشار خون بالا، آترواسکلروز، چاقی، برخی از انواع سرطان، دیابت نوع ۲، پوکی استخوان، پوسیدگی دندان، بیماری مثانه، دمانس و آنمیهای تغذیه ای. یک رژیم غذایی سالم به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با نوع مواد غذایی ما کمک می کند.

 

غذای سالم از ضررویات زندگی هر انسانی هست و برای ورزشکاران این مورد از اهمیت بالاتری برخورددار است، شما به عنوان یک ورزشکار لازم است متناسب با تیپ بدنی و میزان ورزشی که انجام میدین رژیم غذایی مقوی و مغذی و لازم را دریافت کرده و حتی در کنار آن گاهی نیاز است که از مکمل های غذایی برای بهبود روند بدنی خود استفاده کنید.

توجه داشته باشید که اگه اگر با برنامه و سنگین تمرین میکنید حتما برای رژیم غذایی خود از یک متخصص مشاوره بگیرید و رژیم غذایی را حتما زیر نظر پزشک و یا کارشناس تغذیه ادامه دهید که به سلامت بدن خود کمک نموده و باعث کاهش عضله و یا خطراطی از این دسته نباشید.

 

 

برای گرفتن رژیم غذایی و تمرینی هم به صورت حضوری هم آنلاین میتوانید از طریق همین سایت اقدام کرده و از راهنمایی های آقای احمد حیدری کمک بگیرید.

 

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − دو =