تمرینات کاربردی چیست و چطور می‌تواند به شما فایده برساند؟!

هدف از تمرینات کاربردی چیست؟

تمرینات کاربردی و تاثیر آن بر تعادل

تمریناتFunctional یا تمرینات کاربردی چیست ؟ 

تمرینات کاربردی بر روی حرکات تمرکز دارد:

تمرینات کاربردی در هر سه صفحه حرکتی انجام می شود

دو اشکال و تفاوت اصلی بین چشم انداز یک تمرین کاربردی و یک تمرین معمول باشگاه های ورزشی وجود دارد. اولین تفاوت این است که باشگاهها گروههای عضلانی منفرد را تمرین می دهند. (جلو بازو، چهار سر، همسترینگ و …)  به جای الگوهای حرکتی (هل دادن، کشیدن، بلند کردن، بالا رفتن از پله، راه رفتن، خزیدن، پریدن، نشستن و بلند شدن). دومین تفاوت این است که حرکات در باشگاه ها معمولاً در یک صفحه حرکتی اتفاق می‌افتاد. صفحه ساجیتال، که حرکات جلو عقب را شامل میشود. بیشتر تمرینات کلاسیک مانند اسکات، جلو بازو و حتی دویدن را شامل می شود.

ابتدا باید گفت که حرکات انسان معمولاً در آن واحد شامل یک گروه عضلانی خاص نمی‌شود و دقیقا در یک صفحه حرکت خاص محدود نمی شود،  و در عوض در هر سه صفحه حرکتی اتفاق می‌افتد. همانطور که قبلا اشاره شد ساجیتال (حرکات جلو و عقب)، صفحه فرانتال (حرکات به پهلو) صفحه عرضی (گردش ها).

اما تمرینات کاربردی چیزی بیشتر از قرار دادن حرکات ترکیبی مانند اسکات و یا حرکات تمرینی که در صفحه ساجیتال نیستند مانند لانگز به کنار و Dumbbell Reverse Chop، در تمرین شما می باشد، یک تمرین کاربردی اثربخش به لطف وجود دستگاه‌هایی که از وزنه های آزاد استفاده می کنند، تمرکز خود را بر روی عضلات، در تمام طول مسیر حرکت آن ها قرار داده است، که بسیاری از بی ثباتی ها را شامل می شود.

تمرینات کاربردی بر تمرینات یکطرفه تاکید می کند

در اواخر دهه ۹۰، هنگامی که بوسوبال معرفی شد، بلافاصله تبدیل به یکی از پر استفاده ترین ابزارها در تمرینات کاربردی شد. ایده این بود که حرکاتی مانند اسکات و پرسها را بر روی یک سطح ناپایدار انجام دهند. _ که بوسو بال،  صفحه لغزنده، دیسک تعادل و یا ابزارهای مشابه را شامل می‌شود _ و به این وسیله پایداری و تعادل بیشتری را ایجاد کند که یک ایده صحیح بود. البته تا اندازه ای.

ما می‌دانیم که تمرینات تعادلی روی سطوح ناپایدار، در واقع تنها تعادل و پایداری روی سطوح ناپایدار افزایش می‌دهند، اگر شما یک موج سوار، Slackline

اسکات تک بلغاری، یکی از حرکات کاربردی یکطرفهr، و یا هدایت کننده قایق بادبانی هستید، به تمرین با بوسو بال ادامه دهید. اما افراد دیگری که می‌خواهند تعادل و پایداری خود را در جهان واقعی افزایش دهند، بهتر است حداقل یک پای خود را بر روی یک سطح سفت و محکم نگه دارند.

این رویه ما را به سمت تمرینات یک طرفه، که یکی از ارکان های اصلی تمرینات کاربردی است پیش می برد. اگر شما تا بحال اسکات بلغاری تک پا، Single-leg Straight-leg deadlift، Single-arm bent over row یا alternating shoulder press  را انجام داده اید، شما یک تمرین یک طرفه انجام داده اید. (تمرینات دو طرفه و متقارن دو طرف بدن را به صورت همزمان تمرین می دهند مانند حرکت جلو بازو)

تمرینات یک طرفه نه تنها می تواند مانع از عدم تعادل عضلات شود، بلکه جهت بدست آوردن تعادل، عاملی از بی ثباتی را به تمرین اضافه می‌کند تا مشابه به آن چیزی باشد که در جهان واقعی وجود دارد.

 

ادامه دارد…

مترجم: محمد رامین

منبع: beachbody

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

1 × دو =

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

تمرینات کاربردی کفپوش مناسب کراسفیت