آیا TRX به تنهایی کافی است؟

در گروه رشته های مرتبط با فیتنس و بدنسازی TRX هم یک وسیله کمک تمرینی محصوب می شود تا شما را به اندام دلخواهتان برساند؛

مثل وسایل و تجهیزات دیگر, دمبل, کش تراباند, توپ مدیسن بال, کتلبل(دمبل روسی), دستگاه, وزنه آزاد, تردمیل و صد مثال دیگر…. تمرینات TRX برای بدن شما به تنهایی کافی نیستند و گروی از معیار های آماگی جسمانی را ارتقاع می بخشد و بر انعطاف توان و دامنه های حرکتی و اصلاح ناهنجاری های اسکلتی و..نقش به سزایی دارد.

برای استفاده صحیح از TRX شما باید از علم آناتومی و حرکت شناسی خوبی برخوردار باشین تا بتونین طراحی تمرین انجام بدین و دامنه های حرکتی مناسبی انتخاب کنید.

میتونید برای یک جلسه تمرینی از ترکیب تمرینات TRX و تمرینات کتل بل،تمرینات بتل روپ کار با کش و .. ترکیب کنید و در کنار تمرینات TRXبه آیتم های دیگر آمادگی جسمانی هم توجه کنید و توسعه همه جانبه فیزیک ورزشکار را در نظر بگیرید.

امروزه باور در تمرینات TRX  مبتنی بر اجرای تمرینات با تکرار های بسیار زیاد است که همیشه کاربردی نیست و گاهی هم باعث آسیب های مفصلی هم میشود، پیشنهاد من به شما این است که به جای بالا برد فشار از طریق تعداد تکرار های زیاد از ترکیب حرکات مختلف با تی ار ایکس مثل سوپر ست ها استفاده کنید;

به عنوان مثال ترکیب حرکت چست پرس با پوش آپ استاندارد با تعداد ۱۰+۱۰ این ترکیب خوبی میتونه باشه تا تمامی قسمت های عضله بزرگ سینه ای رو تحت تاثیر قرار بدیم.

در تمرینات TRX بصورت کلی هایپرتروفی زیادی اتفاق نمی افتد برای رسیدن به این مطلوب بهتر است که این تمرینات را با  با وزنه های آزاد و دمبل ترکیب کنیم;

به عنوان مثال ترکیب تمرین تی فلای و نشر خم دمبل که هر دو تمرین به عضلات بک و مخصوصا دلتویید خلفی فشار زیادی وارد می کنند.

در ادامه برنامه ها تمرینی نمونه برا شروع تمرینات TRX را قرار خواهیم داد.

کراسفیت ، فیت کراسفیت ، کراس فیت ، فیتنس ، تی آر ایکس ، تی ار ایکس ، TRX ، Crossfit ، Fitness ، سایت کراسفیت ، سایت فیت کراسفیت ، برنامه غذایی ورزشی ، برنامه ورزشی ، مربی کراسفیت، فروش لوازم ورزشی ، فروشگاه ورزشی ، فروشگاه فیت کراسفیت ، مشاوره ورزشی،احمد حیدری،ahmdheydari،بدنسازی،فلای،نشرخم،پوش اپ

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

13 + سه =

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

TRX وسالمندان