خواص بادمجان

💎بادمجان یک سبزی بسیار کم کالری است. این گیاه چند ساله، بومی شبه قاره هند است و در بسیاری از مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری به عنوان یک سبزی محبوب شناخته می شود که در طول سال رشد می کند.

🔹نام علمی: Solanum melongen

🔹خواص سلامتی:
بادمجان کالری و چربی بسیار اندکی دارد؛ اما سرشار از فیبر محلول است. ۱۰۰ گرم بادمجان آبپز فقط ۲۴ کالری تأمین می کند، اما تقریباً ۹ درصد از مقدار توصیه شده روزانه فیبر را تأمین می کند.
پژوهش ها نشان می دهد مواد مغذی موجود در بادمجان بخارپز در بهبود سطح بالای کلسترول  خون موثر است.

🔹پوست بادمجان دارای مقادیر قابل توجهی فلاونوئید فنولیک به نام آنتوسیانین هاست. این آنتی اکسیدان ها دارای اثرات محافظت کننده در برابر سرطان، پیری، التهاب و بیماری های عصبی هستند.

🔹قدرت آنتی اکسیدانی بادمجان براساس ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن (ORAC) 993 میکرومول TE در ۱۰۰ گرم است. بادمجان یکی از سبزیجات دارای شاخص قندی (GI ) پایین است.
این گیاه حاوی بسیاری از ویتامین های گروه بی مانند اسید پانتوتنیک، پیریدوکسین، تیامین و نیاسین است. این ویتامین ها ضروری هستند؛ به این معنی که بدن آنها را مجدداً از منابع خارجی برای متابولیسم چربی، پروتئین و کربوهیدرات به دست می آورد.

🔹علاوه بر این، بادمجان منبع مواد معدنی مانند منگنز، مس، آهن و پتاسیم است. آنزیم آنتی اکسیدان ، سوپراکسید دیسموتاز از منگنز به عنوان یک کوفاکتور استفاده می کند.
پتاسیم یک الکترولیت مهم داخل سلولی است که به اثرات ضد فشار (فشار خون بالا) سدیم کمک می کند.

موارد احتیاط:
بادمجان حاوی مقدار کمی نیکوتین (یک صدم میلی گرم در صد گرم بادمجان) نسبت به سایر گیاهان خوراکی است. بنابراین مقدار نیکوتین حاصل از بادمجان بسیار ناچیز و بی ضرر است.

نگارنده: معصومه حسینی

 

 

کراسفیت ، فیت کراسفیت ، کراس فیت ، فیتنس ، تی آر ایکس ، تی ار ایکس ، TRX ، Crossfit ، Fitness ، سایت کراسفیت ، سایت فیت کراسفیت ، برنامه غذایی ورزشی ، برنامه ورزشی ، مربی کراسفیت، فروش لوازم ورزشی ، فروشگاه ورزشی ، فروشگاه فیت کراسفیت ، مشاوره ورزشی،احمد حیدری،بادمجان ، بادمجون ، خاصیت بادمجان 

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوزده − چهار =

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

خواص شلغم